close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

באילו מקרים מומלץ להשתמש בקרסולית?

מערכת שורשיג אלול, תשפג30/08/2023

הקרסול הוא הציר האחראי על תנועת כף הרגל כלפי מעלה ומטה. כמו כל רכיב במכונה שהיא גוף האדם, גם המפרק הזה עלול להיות רגיש לפציעות ובעיות

תגיות:
צילום: freepik
הקרסול הוא הציר האחראי על תנועת כף הרגל כלפי מעלה ומטה. כמו כל רכיב במכונה שהיא גוף האדם, גם המפרק הזה עלול להיות רגיש לפציעות ובעיות

קרסולית היא אביזר אורטופדי שפותח כדי להציע תמיכה, הגנה והקלה במצבים ותרחישים שונים. איך ומתי אביזר תומך לקרסול עשוי לסייע לכם? הנה כל המידע לו אתם עשויים להזדקק.

נקעים חריפים בקרסול
נקעים בקרסול מתרחשים כאשר הרצועות המחברות בין עצמות כף הרגל לעצמות הרגליים
צילום: freepik
נמתחות או נקרעות.
נקע דרגה I - מתיחה קלה עם נזק מסוים לסיבים.
נקע דרגה II - קריעה חלקית.
נקע דרגה III - קרע מוחלט.

במקרים של נקעים חריפים, במיוחד בדרגה II ו-III, שימוש בקרסולית יכול לייצב את המפרק, להפחית נפיחות ולהקל על כאבים.
אי יציבות כרונית

חלק מהאנשים סובלים מחוסר יציבות כרונית בקרסול, לאחר שחוו נקעים מרובים בקרסול. במקרים רבים, הם חווים נקעים חוזרים ונשנים במהלך פעילות רגילה. עבור אנשים אלה, סד יכול לספק יציבות, ולהפחית את הסיכויים לפציעה חוזרת.

טיפול לאחר ניתוח
לאחר ניתוח בקרסול, בין אם לאיחוי שבר, תיקון רצועות או הליך אחר, מנתחים רבים ממליצים להשתמש בקרסולית. היא עוזרת: להגן על אזור הניתוח, להגביל תנועות לא בריאות, להפעיל לחץ כדי לשלוט בנפיחות.

פעילויות ספורטיביות
ספורטאים העוסקים בענפי ספורט הדורשים מאמץ רב לקרסול, כמו כדורסל, כדורגל וכדורעף, מרכיבים לעתים קרובות קרסוליות. הן מסייעות למנוע פציעות ראשוניות או חוזרות בקרסול, וכן משפרות את הביצועים.

דלקות פרקים ומצבים ניווניים
דלקת פרקים עלולה לגרום לכאב כרוני, נוקשות ונפיחות במפרקים. קרסוליתה יכול לסייע בהפחתת נפיחות ודלקת, שמירה על יציבות, מזעור תנועות כואבות והגברת זרימת הדם לאזור.

התאוששות שברים
לאחר שבר בקרסול, תוך מעבר מגבס לתנועה רגילה, קרסולית יכולה לספק תמיכת ביניים. היא מאפשרת תנועה מבוקרת ומציעה הגנה מפני טלטולים או מתחים פתאומיים.

פעילויות יומיות לאנשים בסיכון
אנשים מסוימים, בדרך כלל מבוגרים יותר או קשישים, חווים בעיות בצפיפות העצם או מצבים דומים, ועלולים להיות בסיכון לפציעות בקרסול אפילו במהלך פעילויות שגרתיות. קרסולית יכולה להציע להם את התמיכה הנוספת הדרושה.

בחירת הקרסולית הנכונה
סוג ועיצוב הקרסולית צריכים להתאים לצורך הספציפי:
פלטות דחיסה - מתאימות בעיקר לטיפול בדלקת פרקים ונקעים קלים.
סד שרוכים - מציע תמיכה מובנית יותר, מתאים לספורטאים ולהחלמה לאחר פציעה.
פלטה קשיחה - מספקת את רמת התמיכה הגבוהה ביותר, המומלצת לעתים קרובות לאחר ניתוח או בעקבות נקעים חמורים.
טיפול בקרסולית שלכם
ניקוי באופן קבוע - מגני הקרסול נמצאים לעתים קרובות במגע ישיר עם העור, ואוגרים זיעה וחלקיקי עור. ניקוי יסודי לפי הנחיות היצרן יכול למנוע גירויים בעור ולהבטיח שהחומר שומר על שלמותו.
אחסון נכון - כאשר אינה בשימוש, אחסנו את הקרסולית במקום קריר ויבש. הימנעו מלהשאיר אותה בטמפרטורות קיצוניות או באור שמש ישיר, שעלול להרוס את החומרים.
בדיקה שגרתית - בדקו באופן קבוע את הסד שלכם לאיתור סימני בלאי. עם הזמן, אפילו הפלטה הטובה ביותר יכולה להימתח, לאבד את צורתה או לאבד את החוזק ברצועות. ודאו שהאביזר האורטופדי ממשיך לספק לכם את התמיכה הדרושה.
פנו לייעוץ מקצועי - אם אתם מבחינים באי נוחות כלשהי או מרגישים שהסד לא נותן את התמיכה המקסימלית, התייעצו עם אורתופד או פיזיותרפיסט. אנשי מקצוע יכולים להעריך אם הגיע הזמן להחליף את הסד או לשנות את ההתאמה שלו.

לסיכום
קרסולית, בשימוש מתאים, יכולה להציע תמיכה, הגנה והקלה על כאבים. מומלץ להתייעץ עם איש מקצוע רפואי כדי לקבוע את הסוג הטוב ביותר וההתאמה לצרכים הספציפיים שלכם.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה